Landsholdet – Boykot

13 09 2008

Ja. Jeg vil først starte med at sige at jeg hverken så kampen mod Ungarn eller mod Portugal, men da jeg er en forholdsvis meget stor fodbold fanatiker, så ved jeg da hvad der er sket i de to kampe osv.

Emnet her handler om botkottet fra det danske landshold mod den danske presse.

På eb.dk, bt.dk osv osv. Jamen så er de jo faret op i en spids over det, i bladene er de også helt oppe og ringe? Jamen hvorfor? Hva sker der da i hovedet på pressen? come on ?

Pressen har nu i ca 4 år kaldt det danske landshold for latterligt, dårligt, det dårligste landsholdet i 30 år, samt mange mange andre ting, og  selvfølgelig også at Morten Olsen skal fyres, det er jeg også enig i. Men nu skal pressen altså slappe af. Hvis de kan svine folk til på sådan en måde, så burde de da også kunne klare at folk ikke gad snakke med dem i bare 20 min ?

Godt nok snakker folk og spykologi. men hallo ?  4 års “mobning” vs 20 min. tavshed… Hvad er værst??? Ja, åbenbart jo 20 mins tavshed jo? Jeg fatter det ikke… pressen går helt amok. Men okay.

Jeg har det også lidt sådan et sted at, Danmark vandt meget heldigt 3-2 over Portugal, og hvis de havde tabt 1-2, jamen så havde de sikkert bare været i pressen og sagt “jamen det er marginalerne, vi havde ikke benene, vores forsvar har været meget forskelligt de sidste par år” … jesus da.

Jeg mener bare, nu vandt de altså over Portugal, og så tror de at de er nogle store drenge, men det er de altså ikke. De kan ikke leve på Danmarks tidligere resultater, det er nutiden der tæller. Det handler om at leve og spille i nuet, ikke leve i fortiden, eller tænke fremtiden … NUTIDEN!!

Også bare Christian Poulsen der udtaler “Jamen journalisterne siger at,4 point er MINIMUM i disse to kampe” ” , og så siger poulsen at ” Men det er jo urealistisk. 3 point er maks hvad vi kan få ud af det … Så er det jeg tænker. Amen kære Poulsen, mon ikke journalisterne har tænkt at I fik 3 point mod Ungarn, og at de håbede inderligt på at i mindst kunne ha spillet uafgjort mod Portugal ? Ingen havde jo troet i ville vinde den kamp.

Det er lidt af det jeg tænker på. Poulsen kan spile fodbold, men for mig virker det ikke som om at han er den stiveste pik i saunaen, men hva. Han er jo tidligere F(u)CK spiller.

men anyways: Boykot af pressen i 20 min kan jeg altså godt forsvare. Landsholdet er indebrændt…  Det er let for os at sige de er ringe og at vi bare skal fyre Morten Olsen. Hva med at give dem lidt opbakning? Come on Danmark… Hvis vi er ægte patrioter, så lad os da værne og kæmpe med landsholdet, og ikke imod dem via journalister!!!!

Kom så Danmark. VM 2010, here we come! 😉

Handlinger

Information

9 responses

13 09 2008
Brian

Problemet med den boykot er jo så bare, at det er mig som almindelig tilskuer, landsholdet pisser på. De boykotter pressen – men rammer MIG og DIG, da de frarøver os muligheden for at få reaktioner, interviews osv. I sidste ende er det DIG og MIG, der betaler deres løn. Så har de immervæk bare at åbne munden, når de bliver spurgt.

Og at pressen i DK skulle være hård? Tsk… giv dem to landskampe i England, Italien eller Tyskland – og lad os så se, om de ikke bliver slagtet for ALVOR efter blot een dårlig kamp.

Når man får en millionhyre, er forbillede for unge mennesker, repræsenterer sit land i landets nationalsport – så har man altså bare nogle forpligtelser. Een af dem er, at man opfører sig ordentligt, og stiller sig til rådighed for pressen. En anden af dem er, at man er indstillet på, at hvis man spiller som en pose nødder, så står man for skud af samtlige 5 mill landstrænere i DK.

Sådan er det bare… mega selvmål de fik lavet der! Tøsedrenge!

14 09 2008
Troels

GIV DET DÅRLIGSTE LANDSHOLD I 30 ÅR EN TUDEKIKS!!!!!! Pressen skrev jo bare det vi andre gik rundt og tænkte….

15 09 2008
blob

@Brian: … Nu er der også forskel på spillerne fra Danmark og England … De danske landsholdsspillere tjener jo ikke engang tilsammen det som den dårligste bænkevarmer gør for England (næsten!) …

Alle spillerne for England, Italien, Frankrig, Portugal osv, de spiller jo i store ligaer rundt om i verden.

På det danske landshold har vi jo overhovedet ingen store spillere? slet ikke!

Vi havde Gravesen. Men han var jo bare en deffensiv spiller der skulle fordele spillet lidt og bare tackle folk og sætte modstanderes kreative midtbane ud af spil. Her har vi nu fået CP, men det holder jo ikke. Vi har INGEN store spillere mere. Slet ikke. Så når vi ikke har det samme materiale som vi havde for ti år siden, så kan vi altså heller ikke forlange det samme!

Vi havde trods alt Brian Laudrup, Michael Laudrup, Peter schmeichel, Ebbe Sand, Jan Heinze, Thomas Helveg osv osv. Spillere som spillede i de største ligaer rundt om i verden (jo, helveg har vi haft siden, men han er så også blevet ældre og væsentligt ringe!)

Før var det et MUST at vi kvalificerede os til hver eneste slutrunde. Idag er det bare fuldstændig lykke og fantastisk gjort hvis vi kvalificerer os til det. Vi har simpelthen ikke spillerne. Så at svine dem sådan til hele tiden, det er altså for groft.

De engelske spillere som tørner ud for united, chelsea, liverpool, arsenal osv, de skal selvfølgelig spille næsten over evne hver gang, fordi at folk ved de kan.

Det kan de danske spillere bare ikke…

Jeg går jo heller ikke ud og klager over at tandlægen ikke kan skifte mine fælge på bilen.

Danskerne kan ikke spille det superfodbold som pressen vil have dem til.

De har ikke skuffet de sidste 10 år- folkets og pressens målsætninger har bare været skudt ALT for langt over mål.

og btw. velkommen Troels ! 😉

15 09 2008
Brian

Hold da op… vi har ingen store spillere i dag? Og engang havde vi stjernespillere som Helveg og Ebbe Sand. Jeg kunne jo drillende spørge, om du egentlig ser fodbold nogen gange?

– Christian Poulsen – fast mand i Schalke, Sevilla og nu Juventus. En af europas bedste def. midt.

– Agger. Indtil sin skade, fast mand hos Liverpool. Ifølge mange engelske fodboldeksperter i top 10 over def. spillere i PL.

– Bendtner. En af europas største angrebstalenter.

– Laursen. På årets hold i PL i sidste sæson. Nu anfører og stamspiller hos Aston Villa.

… need I say more???

Og så: Uanset hvad så er det egentlig lidt ligegyldigt om man er højre fløj hos Esbjerg eller Liverpool – hvis man optræder for sit landshold, så yder man 100%. Det har landsholdet ikke gjort. Tværtom. Derfor får de kritik. Hvis ikke de kan klare det, så må de jo droppe landsholdet.

Der er ingen der snakker om superfodbold – eller tandlæger og alufælger – men om at man skal kunne spille op til niveau. Det har landsholdet bare ikke gjort i årevis. Tag resultaterne fra sidste kvalifikation og fortæl mig så, at det kunne vi ikke gøre bedre! Se kampen mod Ungarn og fortæl mig, at det er vores niveau! Det er det ikke… og det vidste spillerne også godt. Men det blev bare pissed off over at pressen også sagde det!

15 09 2008
Brian

… og så Jan Heinze. Please… 🙂

15 09 2008
blob

@Brian: …Agger er god, javist. Men han er deffensiv, og ung. Når man er ung kræver det meget mere erfaring at kunne spille fremragende end som hvis man er offensiv og ung. Agger har sine gode år foran sig… Nok også derfor at han pt. heller ikke er i startopstillingen hos Liverpool.

Christian Poulsen? jo, han er god. Men igen, deffensiv som jeg også skrev. Vi kan jo ikke bare forsvare os i en hel kamp. come on. Hvem har vi af dygtige offensive spillere?

Bendtner siger du? jojo. Han bliver den kommende Miklos Molnar. Bendtner er stærkt overvurderet.

og at vi ikke har spillet op til niveau i årevis? – jamen det er jo som jeg siger. vores niveau er sat alt for højt efterhånden. Vi må sætte os ned, se hvilke spillere vi har, og så sætte målet efter det. Brøndby kan jo heller ikke have et mål i år, og så næste år spiller de kun med ynglinge spillerne, så skal de jo have et andet mål, det er jo logik altså.

Danmark spiller ikke godt. Men de spiller det de kan. Det er helt afgjort at de gør. Ellers ville de jo være dumme. Selvfølgelig yder de alle det bedste de kan hver eneste gang …

Ebbe Sand, Helveg. De var altså trods alt store spillere 🙂 Større end de spillere der pt. spiller for landsholdet.

Heinze var én af de bedste venstre backs i Europa, og ubetinget den bedste back i Hollandsk fodbold.

Jeg burde faktisk næsten også nævne Søren Colding! 😀

15 09 2008
Brian

Kære Michael,
har du fuldstændig tabt småkagerne? Jeg håber virkelig ikke, at du mener alt det der seriøst….

16 09 2008
blob

@Brian: … Den med Heinze og Colding kan vi da godt lave et fraklip ud af 😆

… Men resten. Det mener jeg hundrede procent.

16 09 2008
Brian

Så har du tabt småkagerne…

Holy crap da! :omg:

Skriv et svar

